Vânzările online reprezintă un business profitabil, însă existând atât de multe magazine online, competiția este, la rândul său, majoră. Prețul reprezintă unul dintre cei mai importanți factori determinanți ai vânzărilor, motiv pentru care reprezintă un aspect ce merită toată atenția ta.
Pentru un magazin online, succesul sau eșecul poate fi determinat deseori doar de prețurile practicate. Drept urmare, stabilirea prețurilor produselor tale nu este deloc o sarcină ușoară.
În acest sens, ar trebui să pregătești o strategie de stabilire a prețurilor, iar pe acest subiect vom discuta și noi în rândurile următoare.
Ce este strategia de prețuri?
Înainte de a vorbi despre tipurile de strategie de preț pentru comerțul electronic, ar trebui să fim puțin mai clari cu privire la ce este de fapt o strategie de preț. Iar asta deoarece nu este vorba pur și simplu despre alegerea unui preț și apoi de vânzarea produsului la acel preț.
O strategie de preț te va ajuta să determini suma ce îți va maximiza profiturile, rămânând în același timp atractiv pentru consumator. Este, deci, o ecuație logică pe care o vei utiliza pentru as stabili care este cel mai bun preț pentru produsul tău.
La o primă vedere, poate părea a fi un proces complicat, dar cu toate acestea nu este chiar atât de dificil precum pare.
Strategia de prețuri este o tactică de marketing extrem de importantă, ce te va ajuta să găsești acea cale de mijloc perfectă de a oferi valoare consumatorilor, dar, de asemenea, să optimizezi profitul și să crești veniturile.
Dacă te gândești la propriile obiceiuri de cumpărare, vei înțelege că prețul reprezintă cel mai important criteriu de alegere a unui produs anume.
Care sunt factorii de care trebuie să ții cont atunci când stabilești strategia de prețuri pentru comerțul electronic
Atunci când stabilești strategia de prețuri a magazinului tău online, trebuie să ai în vedere o serie foarte importantă de aspecte precum:
- Costurile proprii – în care intră costurile de producție, de achiziție, costurile cu forța de muncă, costurile pentru transport, de publicitate și de marketing;
- Prețul corect – chiar dacă prețurile mici reprezintă atracția principală, trebuie să te asiguri că produsul tău are un preț corect atât pentru tine ca vânzător cât și pentru clienți;
- Prețul relativ – nu ar strica să arunci o privire peste prețurile pe care concurența ta le practică. Cercetează concurența și, odată ce ai aceste informații, ar trebui să te poziționezi corect în raport cu prețurile lor.
Cum alegi strategia de stabilire a prețurilor
Există mai multe strategii de stabilire a prețurilor, iar în rândurile următoare vom încerca să ți le oferim pe cele mai simple:
Prețuri bazate pe costuri
De departe cea mai simplă strategie de stabilire a prețurilor, însă se concentrează pe afaceri și nu neapărat pe client. Altfel spus, prețul se bazează pe profitul pe care dorești să îl obții.
Folosind această strategie, este foarte probabil să fii nevoit să modifici adesea prețul până când vei găsi varianta ideală.
Pe lângă costul plătit pentru produsele tale, inclusiv transportul și marketingul, adaugă marja de profit dorită iar acesta este prețul tău de vânzare.
Prețuri bazate pe concurență
O altă strategie simplă de stabilire a prețurilor pe care magazinul tău online le va practica implică analiza cât mai detaliată a concurenței. Analizează toate ofertele de produse similare iar apoi calculează prețul mediu în funcție de cercetarea făcută. Prețul tău nu ar trebui să se situeze sub această medie, deoarece va duce la o competiție fără câștigători.
Scade prețurile proprii din prețul mediu cercetat și vei rămâne cu marja de profit potențială bazată pe acel preț mediu de vânzare.
Prețuri bazate pe valoare
Această strategie de stabilire a prețurilor reprezintă o combinație de strategii bazate pe costuri și strategii bazate pe concurență. Are în vizor mereu valoarea pe care o oferi clienților prin produsele comercializate, așa că poate fi mai complicată decât strategiile anterioare.
În urma acestei strategii, va trebui să obții un preț corect atât pentru tine cât și pentru clienții tăi.
Este de departe cea mai bună strategie de preț, dar va necesita mai mult efort și mai multă cercetare.
Descoperă care este cel mai mic preț la care îți poți vinde produsele, iar apoi ia în calcul prețul mediu de vânzare cercetat anterior. Diferența, așa cum am spus și mai sus, este profitul tău potențial. Acum trebuie să te decizi dacă vei vinde la prețul mediu de vânzare sau vei face modificări de preț.
Acestea sunt, așadar, sfaturile pe care noi le-am pregătit special pentru tine astfel încât să poți stabili cât mai bine prețurile produselor pe care le vinzi.