Cum să creezi politica de livrare pentru magazinul tău online

Creare Magazin Online

Indiferent că tocmai ți-ai creat primul tău magazin online, sau deții unul de ani buni, nu este niciodată greșit să arunci o privire peste politica de livrare practicată de magazinul tău. De aceea, în acest articol îți vom oferi mai multe informații ce te vor ajuta să îți creezi sau să îmbunătățești politica de livrare a produselor tale.

Ce este o politică de livrare?

Să începem cu elementele de bază. Ce este o politică de livrare, exact, și de ce are nevoie magazinul tău online de una?

O politică de livrare (expediere) bine scrisă și clar postată este un pas important către obiectivul de a îndeplini așteptările clienților tăi. Este șansa ta de a le spune oamenilor la ce să se aștepte atunci când comandă un produs de la tine.

Iată care sunt cele mai importante lucruri pe care clienții doresc să le cunoască:

  • Cum sunt expediate comenzile;
  • Cât costă transportul;
  • În cât timp sunt livrate comenzile;
  • Dacă au parte de suport în cazul în care ceva nu merge bine.

Crearea unei politici de expediere nu necesită nimic mai mult decât strângerea acestor informații pe care să le afișezi pe o pagină special dedicată pe site-ul tău.

De ce afacerea ta are nevoie de o politică de livrare?

Nu dorești să pierzi clienți din cauza ambiguității, așa că este esențial să creezi o politică transparentă, care să sporească încrederea clienților în magazinul tău online.

Crearea de așteptări clare, oferind clienților toate informațiile pertinente în avans, creează încredere în afacerea ta și crește șansele ca vizitatorii să-și finalizeze achiziția.

Cumpărătorii online își doresc livrare rapidă, proces de livrare simplu, informații ample și o politică de returnare rezonabilă. Oferă-le asta și sigur nu vei regreta.

politica de livrare

Ce trebuie să includă politica de livrare?

Oferirea unui produs grozav, la un preț avantajos, este cel mai important element al unei experiențe de cumpărături. Dar accesul la transport bun – și ieftin – este de asemenea un alt factor important. Iar o politică de livrare simplă și vizibilă te poate ajuta să transformi vizitatorii în clienți.

Elimină orice urmă de ezitare și facilitează finalizarea achiziției, oferindu-le în avans următoarele elemente de bază:

  • Metode de livrare: enumeră firmele de curierat cu care colaborezi pentru trimiterea coletelor;
  • Timp de livrare: aproximarea timpului de livrare crește șansele de a crește vânzările;
  • Costuri: care este taxa de livrare pe care magazinul tău o percepe?
  • Opțiuni: există o modalitate prin care clienții își pot primi comenzile mai rapid sau mai ieftin? Prezintă-le!
  • Informații de urmărire: există un mod de a urmări livrarea comenzilor?
  • Politică de retur: construiește încredere, asigurând clienții că au opțiunea de retur în cazul în care comanda lor ajunge deteriorată sau dacă nu este ceea ce și-au dorit;
  • Zona de livrare: livrezi și în afara țării? Dacă da, spune-le clienților care sunt costurile și cât va dura transportul.

6 sfaturi pentru crearea politicii de livrare a magazinului tău online

Acum că am stabilit ce este o politică de expediere și de ce ai nevoie de una, este timpul să înveți cum poate fi creată. În acest sens, îți prezentăm care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a crea o politică de livrare pentru magazinul tău online:

Determină metodele de livrare disponibile

Cu câte firme de curierat alegi să colaborezi? Poate fi chiar și o singură firmă, pe care mai apoi să o prezinți în politica de livrare. De asemenea, clienții tăi ar trebui să știe dacă pot alege firma care să le livreze comanda, în cazul în care oferi mai multe metode de livrare.

Explică termenele

Majoritatea cumpărătorilor își doresc ca produsele comandate să ajungă cât mai rapid. De aceea, rapiditatea trebuie să reprezinte un obiectiv prioritar pentru tine.

Singurul lucru mai rău decât o livrare lentă este să nu le spui clienților cât durează livrarea. Atunci când livrările vor fi livrate mai greu decât de obicei, așa cum se întâmplă în perioada sărbătorilor, clienții tăi ar trebui să fie anunțați.

Stabilește costurile

Sigur, cumpărătorii își doresc să plătească puțin sau chiar nimic pentru transport. Drept urmare, majoritatea cumpărătorilor preferă să comande de la magazinele care le oferă livrare gratuită.

În cazul în care nu poți oferi livrare gratuită, atunci există câteva trucuri pentru reducerea costurilor de expediere, pentru a satisface așteptările clienților fără un impact prea mare asupra veniturilor tale. Una dintre ele implică adăugarea costurilor de transport în prețul de achiziție, mai ales dacă astfel prețul tău nu este cu mult mai mare decât al concurenței.

Important este ca prețul pentru livrare să fie afișat într-un mod cât mai transparent, astfel încât vizitatorii să știe cu exactitate cât vor avea de plătit.

Creează excepții și prezintă opțiunile disponibile

Politica ta de livrare poate include stimulente care încurajează clienții să cheltuiască mai mult. De exemplu, transportul poate fi gratuit în cazul comenzilor ce depășesc un prag valoric stabilit de tine și prezentat clar în politica de livrare.

De asemenea, dacă există mai multe opțiuni de expediere ce ar putea afecta costurile, acestea trebuie clar menționate.

Oferă posibilitatea de anulare

Odată ce clienții tăi apasă butonul „cumpără”, ce se întâmplă dacă se răzgândesc? Ei bine, trebuie să le oferi posibilitatea de anulare a comenzii, în cazul în care nu își mai doresc produsul comandat. Oferirea unei astfel de opțiuni poate crește încrederea clienților și, în mod paradoxal, poate spori chiar și vânzările.

Adaugă un link către politica de returnare

Acum că ai terminat de creat politica de expediere, ar putea fi timpul să îmbunătățești politica de returnare. Iar asta deoarece acestea două lucrează mână în mână pentru a construi încrederea clienților în tine. Drept urmare, ar trebui să le spui clienților tăi că atunci când ceva nu merge bine, fie că este vorba despre deteriorarea coletului sau fie despre alte probleme, există posibilitatea de a primi banii înapoi.

Acestea sunt, așadar, cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere atunci când creezi politica de livrare a magazinului tău online.

Adauga comentariu

Ține legătură cu noi

Vrei să lansezi un magazin online însă nu ai nici cea mai vagă idee cum să începi?

Hai pe rețelele sociale să vezi ce putem face împreună!