Orice campanie de marketing necesită o bună planificare în prealabil și mai ales multă atenție pentru detalii. Un calendar de marketing tocmai asta face: te ajută să îți plănuiești campaniile astfel încât să obții rezultate cât mai bune.
Un calendar de marketing bine detaliat va stabili obiective, tactici și mai ales soluții realizabile pentru fiecare campanie realizată. Iar despre construirea unui calendar de marketing ne-am propus să vorbim și noi în acest articol.
Ce este un calendar de marketing?
Calendarul de marketing este un document în care regăsim planuri detaliate pentru campaniile de promovare. Este o bază de date sau un simplu tabel folosit pentru a urmări mai ușor activitățile, termenele limită și mai ales obiectivele ce vor fi utilizate într-un proiect pe o anumită perioadă de timp.
De exemplu, unele calendare de marketing planifică toate campaniile de pe parcursul unui an întreg, în timp ce altele vizează doar cicluri trimestriale, lunare sau săptămânale.
În cele din urmă, scopul unui calendar de marketing este de a afișa vizual detaliile viitoarelor proiecte de marketing și locul lor în cronologia unei companii.
Cum stabilești obiectivele pentru un calendar de marketing
Calendarele de marketing nu ar trebui să fie niciodată construite doar ca să fie. Obiectivele clare ar trebui să stea la baza fiecărei campanii pe care o adaugi în calendar, alături de obiectivele detaliate și indicatori de performanță care determină succesul ei general.
Cu alte cuvinte, sunt necesare obiective pentru ca marketerii să înțeleagă ce ar trebui să realizeze campaniile lor.
Cu toate acestea, determinarea obiectivelor pentru campaniile din calendarul tău poate să nu fie întotdeauna simplă. De aceea, ai putea începe prin a-ți pune câteva întrebări simple precum: Ce campanii au termene limită? Sau te mai poți întreba unde poți construi un spațiu flexibil intenționat în cronologie. De asemenea, ar mai trebui să te gândești și la modul în care ai putea crea legături între obiectivele propuse.
Reține că obiectivele nu sunt același lucru precum tactica. Odată ce știi exact ce fel de rezultate dorești de la fiecare campanie, poți începe să stabilești tacticile.
Cum să construiești un calendar de marketing
Acum că ai stabilit obiectivele, a sosit timpul să construiești efectiv structura calendarului tău de marketing. Iată cum poți face asta:
Setează intervalul de timp
Ce interval de timp vrei să includă calendarul tău de marketing? Majoritatea companiilor își planifică aceste campanii de marketing în trei intervale:
- Lunar – caz în care va fi mai ușor să faci schimbări pentru a satisface nevoi neprevăzute;
- Trimestrial – calendar ce îți permite să te adaptezi mai ușor schimbărilor de buget;
- Anual – un calendar de marketing planificat anual poate fi un atu important în fața concurenței, dar prezintă și o anumită inflexibilitate.
Alege canalele dorite
Nu toate canalele sau activitățile sociale trebuie incluse în calendarul tău de marketing. De aceea, ar trebui să iei în considerare cu atenție toate platformele care au nevoie de planificare, astfel încât să le incluzi în calendar.
Mai puține canale îți vor oferi mai mult spațiu pentru a împărți activitățile pe categorii, în timp ce adăugarea mai multor canale poate oferi o vizibilitate mai bună.
Găsește echilibrul perfect sau creează calendare separate pentru canalele de marketing individuale, astfel încât rezultatul obținut să îți ofere cât mai multă accesibilitate.
Creează flexibilitate pe termen lung
Oportunitățile apar atunci când te aștepți mai puțin. De aceea, atunci când îți proiectezi calendarul de marketing, ar trebui să îți asiguri spațiu pentru flexibilitate. De asemenea, ar trebui să ai un plan și pentru momentele în care lucrurile nu merg așa cum ți-ai propus.
Construiește un plan alternativ pentru campanii mai mari, creează termene suficient de generoase pentru a putea face modificări și totodată pregătește conținut suplimentar.
Alege tipurile de campanii
Alege tipurile de campanii pe care vrei să le creezi. Din acest punct de vedere, poți organiza campaniile în următoarele categorii:
- Promoții;
- Conținut;
- Concurs;
- Produs;
- Conștientizare.
Amintește-ți că scopul unei campanii de marketing este de a crea o serie de mesaje multimedia în jurul unui singur subiect. Asigură-te că toate obiectivele de marketing sunt orientate în jurul aceluiași obiectiv.
Stabilește niveluri de importanță
Nu toate activitățile tale de marketing au același nivel de importanță. Drept urmare, atribuirea unor niveluri de importanță se poate dovedi de mare ajutor atunci când pui în practică tacticile din calendar.
De exemplu, campaniile absolut esențiale pentru magazinul tău online ar trebui să beneficieze de cel mai important nivel de importanță. În categoria campaniilor absolut esențiale sunt incluse lansarea de produse noi, promoțiile majore precum și evenimentele importante.
Ce instrumente poți folosi pentru crearea unui calendar de marketing
Există numeroase instrumente ce te pot ajuta să pui bazele unui calendar de marketing. Cu toate acestea, majoritatea companiilor folosesc Google Sheets, dar există și alte instrumente precum Trello sau TrueNorth.
Acesta a fost, așadar, articolul nostru despre crearea unui calendar de marketing. Pune în practică fiecare recomandare din acest articol și sigur vei reuși să pui bazele unui calendar de marketing ce îți va fi apoi de mare ajutor.