Atunci când începi o afacere, trebuie să fii conștient că există și riscul eșecului. Să faci pasul în antreprenoriat nu este dificil, însă asta nu înseamnă că primul pas este neapărat unul reușit. Sunt multe afaceri care eșuează în mediul online, iar cel mai adesea motivul este același: lipsa planificării.
Planificarea reprezintă un ingredient cheie în lumea afacerilor, atât pentru începători cât și pentru cei mai pricepuți. Iar o bună planificare prevede, de regulă, evitarea unei serii de greșeli despre care vom vorbi și noi în rândurile următoare:
Ignorarea canalelor de comunicare
Comunicarea este absolut esențială în cazul comerțului online, iar dacă clienții tăi nu au la dispoziție mai multe canale de comunicare, cel mai probabil că se vor reorienta către un alt magazin online.
Drept urmare, atunci când îți planifici site-ul de comerț electronic, gândește-te la modul în care vei comunica cu clienții, oferindu-le cât mai multe alternative, precum:
- Chat instantaneu – este foarte util pentru a comunica cu clienții atunci când aceștia sunt pe site-ul tău. Astfel vei putea răspunde imediat la solicitările clienților și, ca atare, vor crește șansele ca respectivii clienți să facă o achiziție iar per total beneficiile vor fi numeroase;
- E-mail – construirea unei baze cu adrese de e-mail ale clienților tăi este esențială pentru a putea comunica eficient cu aceștia atunci când organizezi promoții, de exemplu, sau, de ce nu, când adaugi produse noi pe site;
- Telefon – foarte multe persoane preferă în continuare să folosească telefonul pentru a contacta echipa de suport a unui magazin online. Drept urmare, ar trebui să pui și tu această metodă de contact la dispoziția clienților tăi;
- Rețele sociale – magazinul tău trebuie să fie numaidecât prezent pe rețelele de socializare, acolo unde trebuie să fii activ, răspunzând la orice întrebare ori de câte ori un client te întreabă ceva anume.
Poate că sunt recomandări evidente, însă există încă o mulțime de site-uri care fac astfel de greșeli, ignorând aceste canale de comunicare iar astfel nu au decât de pierdut.
Crearea unui site plin de funcții
Este absolut justificată dorința de a avea un magazin online așa cum este eMAG, dar acest lucru nu este posibil atunci când bugetul este limitat. Un site cu numeroase funcții și opțiuni are în spate o cantitate generoasă de muncă și mai ales sume mari de bani investite.
Cu toate acestea, nu înseamnă că dacă vei alege să ai un magazin online simplu, nu vei avea succes.
Rezumă-te la un magazin online funcțional, bine optimizat SEO, cu soluții software inteligente și mai ales practice iar dacă nu vei ignora potențialul pe care conținutul și experiența utilizatorului îl au, atunci fără dar sau poate vei reuși să ajungi la nivelul dorit.
Necunoașterea clienților cărora te adresezi
Tot în partea de planificare intră și studiul de piață pentru a afla care sunt clienții cărora te adresezi. Cu cât ai o imagine mai clară asupra cumpărătorului tău, cu atât îți va fi mai ușor să creezi o strategie de marketing ulterior.
Atunci când faci portretul cumpărătorului tău ar trebui să te gândești la aspecte precum vârsta, educația, sexul, sursa de venit, locația geografica, interesele, pasiunile și chiar starea civilă.
Sunt informații ce te pot ajuta foarte mult apoi să pui bazele unei campanii de promovare cu adevărat eficientă, ce îți va aduce mai multe vânzări.
Evită aceste 3 greșeli atunci când începi un magazin online iar astfel îți vei crește în mod considerabil șansele de a face impresie bună pe piața comerțului electronic. Ne vei mulțumi mai târziu pentru recomandările oferite în acest articol.