Cum lansez un magazin online de succes in 2022?
Vrei să lansezi un magazin online însă nu ai nici o idee de unde trebuie să începi? Cu toții am trecut prin asta și știu cât de complicat poate să pară totul la început mai ales dacă nu ești un om tehnic sau nu ai mai avut tangente cu acest domeniu.
De ce ai nevoie pentru a începe un magazin online?
Nu a fost niciodată un moment mai bun pentru a începe o afacere online decât astăzi. În ultimii doi ani la nivel global dar și în România a fost înregistrată o creștere accelerată a vânzărilor în mediul online datorită restricțiilor impuse în perioada pandemiei.
Astăzi, oricine are un computer și o idee buna poate începe o afacere de succes în online în doar câteva ore, fără a dobândi abilități tehnice speciale. Numărul mare de platforme de eCommerce permit crearea și lansarea unui magazin online în câteva ore sau chiar minute.
Trei lucruri de care ai nevoie pentru a lansa un magazin online:
1. Un nume de brand + un nume de domeniu web care să fie asociat cu brandul tău.
2. Un soft eCommerce prin intermediul căruia să poți comercializa produsele.
3. Un furnizor sau mai mulți furnizori care să îți pună la dispoziție produsele.
4. Campanii de marketing bine puse la punct.
Totul pare destul de simplu! Și chiar așa este.
Ca sa fiu pe intelesul tau si ca sa iti fac munca mult mai usoara o sa iti explic fiecare pas in parte.
Cum aleg un nume de brand si un domeniu?
Alegerea numelui de brand sau al numelui de domeniu web este un lucru crucial pentru succesul afacerii tale. Daca nu faci inteligent aceasta alegere o sa iti dea batai de cap in viitor cand o sa vrei sa il schimbi. Incearca sa alegi un nume simplu, format din putine litere, usor de retinut si de pronuntat dar mai ales care sa nu fie asemanator cu numele unui competitor din piata pentru a nu induce clientii in eroare. La ora actuala exista generatoare de nume de companie care pot fi utilizate pentru inspiratie. Un astfel de tool este namelix.com sau Business Name Generator.
Incearca sa faci o lista cu 10 nume iar ulterior consulta-te cu inca 2-3 prieteni pentru a alege varianta finala.
In momentul in care ai identifica numele de brand potrivit poti verifica disponibilitatea domeniului web pe site-uri specializate in inregistrarea numelor de domenii. Noua ne place sa lucram cu furnizori locali de aceea iti recomandam companiile NAMEBOX si MXHOST.
Cum alegem cel mai bun soft de eCommerce pentru crearea magazinului online?
In Romania exista la ora actuala in jur de 21840 de magazine online create utilizand platforma gratuita WordPress + WooCommerce, 6357 magazine online utilizand platforma OpenCart, 5622 magazine online utilizand platforma PrestaShop, Cs-Cart, Magento, GoMag, MerchantPro sau ContentSpeed, plus multe alte platforme mai putin cunoscute.
In functie de bugetul alocat pentru acest proiect dar mai ales pentru dezvoltarea lui poti alege impreuna cu echipa tehnica cea mai buna solutie pentru tine.
In ultimii ani au fost dezvoltate platformele de tip SaaS precum GoMag, MerchantPro, ContentSpeed, Shopify, etc. Aceste platforme sunt oferite in schimbul unui abonament lunar, costurile fiind foarte reduse insa numarul de functionalitati foarte mare. O astfel de platforma este si VEO Shopping App, platforma SaaS dedicata comertului electronic.
Platformele de tip SaaS iti ofera toate tool-urile de care ai nevoie pentru a rula un magazin online in doar cateva minute la costuri lunare foarte scazute. In costul lunar al unei platforme eCommerce de tip SaaS este inclusa administrarea, hosting-ul si update-urile.
Cum aleg un furnizor de produse?
Cel mai probabil daca ai ajuns la acest articol inseamna ca ai deja in cap o idee despre ceea ce vrei sa vinzi online. Totusi, cum este mai bine sa faci acest lucru? Intentionezi sa detii un stoc propriu sau vrei sa folosesti un sistem de dropshipping? In functie de bugetul initial alocat investitiei poti decide varianta cea mai buna pentru tine.
In cazul in care decizi sa ai propriul stoc si ai bugetul necesar, trebuie sa iei in calcul nevoia de spatiu de depozitare, numarul produselor disponibile in stoc + diversitatea de produse. In cazul in care vrei sa apelezi la sistemul de dropshipping trebuie doar sa identifici furnizorii cei mai apropiati care comercializeaza si livreaza in numele tau produsele. In cazul sistemului de dropshipping magazinul tau online o sa fie doar intermediar.
Avantajele dropshipping-ului: scapi de gestionarea stocului si scapi de costurile de depozitare, procesul de pregatire al comenzilor si al livrarilor este mult mai rapid. De asemenea ai posibilitatea sa testezi vanzarea cat mai multor produse fara sa risti banii companiei in produse care nu o sa fie comercializate.
Cum pot promova un magazin online in Romania?
Exista o sumedenie de canale pentru promovare atunci cand vine vorba despre un magazin online, insa cel mai important este sa identifici publicul tinta si sa alegi ceea ce este potrivit pentru tine. Daca discutam de un magazin online care comercializeaza haine pentru copii si unul de tehnologie cu siguranta o sa fim nevoiti sa alegem canale diferite de promovare.
Promovarea de tip PPC (Pay Per Click): Google Adwords, Facebook for Business, Instagram for Business, TikTok For Business, YouTube Ads, etc.
Platforme de marketing: 2Performant, Profitshare
Marketplace-uri: eMAG Marketplace, Marketplace Okazii.ro, Marketplace trada.ro, Marketplace Negociat.ro, OLX Marketplace, Marketplace CEL, Vivre Marketplace, etc.
Promovare SEO (Search Engine Optimization) – Target Web – poti afla mai multe detalii despre SEO accesand link-ul acesta.